Abaküs Yazılım
13. Daire
Esas No: 2021/3476
Karar No: 2021/3919
Karar Tarihi: 18.11.2021

Danıştay 13. Daire 2021/3476 Esas 2021/3919 Karar Sayılı İlamı

T.C.
D A N I Ş T A Y
ONÜÇÜNCÜ DAİRE
Esas No:2021/3476
Karar No:2021/3919


TEMYİZ EDEN (DAVACI) : ... Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş.
VEKİLLERİ : Av. ...

KARŞI TARAF (DAVALI) : Kurumu
VEKİLİ : Av. ...

İSTEMİN_KONUSU : ... İdare Mahkemesi'nin ... tarih ve E:..., K:... sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanlığı Ulaşım Dairesi Başkanlığı Otobüs İşletmesi Şube Müdürlüğü'nce 15/10/2020 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen "Otobüs Alımı" ihalesine ilişkin olarak dava dışı ... Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş. tarafından yapılan itirazen şikâyet başvurusu üzerine, ihalenin 1. kısmı uhdesinde kalan davacının yerli malı belgesinin yerli malı teklif eden istekli lehine uygulanacak fiyat avantajında değerlendirmeye alınmaması yönünde düzeltici işlem belirlenmesine ilişkin 13/01/2021 tarih ve 2021/UM.II-97 sayılı Kamu İhale Kurulu (Kurul) kararının iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: ... İdare Mahkemesi'nce verilen kararda; uyuşmazlık konusu, ihale kapsamında davacı şirket tarafından 12 metre Solo Tip CNG Otobüs ve 18 metre Körüklü Tip CNG Otobüs için sunulan tek yerli malı belgesinde, "Ürün Adı: Otobüs (CNG) Ürün Kodu: (...): 29.1030.00.00 Teknik Özellikleri (Marka Adı, Modeli, Seri Numarası, Cinsi): Kapasite Raporunun Tarih: ... No:... Geçerlilik Süresi: ... Sanayi Sicil Belgesinin Tarih: ... No:... Yerli Katkı Oranı: %53,10 Ürünün Teknolojik Düzeyi: orta - yüksek" bilgilerinin yer aldığı, başkaca herhangi bir bilgiye yer verilmediği, her iki ürün için sunulan belgede her bir ürün bilgilerine yer verilmesi gerekmekte iken sadece ürün adına yer verildiği, ürünlerin marka, model bilgilerine yer verilmediği görülmekle, bahse konu yerli malı belgesinin mevzuatta aranan şartları haiz olmadığı sonucuna ulaşıldığından, davacının yerli malı belgesinin lehine uygulanacak fiyat avantajında değerlendirmeye alınmaması yönünde düzeltici işlem belirlenmesine dair dava konusu işlemde hukuka aykırılık görülmediği sonucuna varılmıştır.
Belirtilen gerekçelerle dava konusu işlem hukuka uygun bulunarak davanın reddine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından, dava konusu Kurul kararının hukuka uygunluk karinesine aykırı olduğu, emsal Danıştay içtihatlarına ve bu yöndeki hukuki mütalaaya rağmen Mahkemece “hukuka uygunluk karinesi” açısından tek bir değerlendirme dahi yapılmadığı, bir idari işlem açısından hukuka uygunluk karinesi ilkesinin, idare mahkemesi tarafından aksi ortaya konulana kadar ilgilisi yönünden bir teminat niteliğinde kabul edildiği, ihaleye sunulan yerli malı belgesinin, Anayasanın 135. maddesi uyarınca kamu tüzel kişiliğini haiz olan Bursa Ticaret ve Sanayi Odası tarafından, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nca hazırlanan Yerli Malı Tebliği ile tanınan yetki kapsamında tesis edilen bir idari işlemin sonucu olduğu, bu işleme karşı herhangi bir dava açılmadığı, Kamu İhale Kurulu’nun yargı makamının yerine geçerek Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın işlemini hukuka aykırı olarak değerlendiremeyeceği, bu işlemin ihale kapsamında sağladığı sonucu ortadan kaldırıcı nitelikte işlem tesis edilmesi yönünde karar veremeyeceği, ihale şartnamesinde de yerli malı belgesinde içerik açısından özel bir şart öngörülmediği, yerli malı belgesi açısından mevzuata aykırılık bulunmadığı, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sanayi Genel Müdürlüğü görüşünün yerinde olmadığı, yerli malı belgesinde yer alan; Ürün Adı: “Otobüs (CNG)” ve Ürün Kodu (PRODCOM/GTİP): 29.10.30.00.00 ifadelerinin “12 metre Solo Tip CNG Otobüs”’ ürünü ile “18 metre Körüklü Tip CNG Otobüs” ürününü kapsadığı, mevzuat kapsamında otobüsün Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin 3/1-c-3 maddesine göre tanımlandığı, yine aynı Yönetmeliğin 128/1-c maddesi uyarınca mafsallı körüklü otobüslerin uzunluğunun düzenlendiği, buna paralel bir şekilde Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmeliğin ekinde yer alan genel tanımlara göre otobüslerin azami uzunluklarının belirlendiği, ihale konusu mezkûr ürünlerin ikisinin de “otobüs” tanımı içerisinde olduğu, bu genel “otobüs” tanımı içerisinde uzunluk farklılıklarının ürünler açısından farklı model olarak değerlendirilmeyebileceğinin açık olduğu, Yerli Malı Tebliği’nin 7. maddesinin 5. bendinde yer alan düzenleme uyarınca, mezkûr ürünlerin maliyet ve fiyatlarının farklı olduğundan yola çıkılarak, uzunluk ölçülerine göre de ayrı yerli malı belgelerine konu olmalarını veya aynı belgede ayrı ayrı gösterilmeleri gerektiğine ilişkin Kamu İhale Kurulu ve Bakanlık görüşünün dayanaksız kaldığı, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası tarafından tam da bu gerekçe ile model ayrımına gerek görülmeksizin tek bir “yerli üretim belgesi” ile başvuruda sunulan belgeler uyarınca işlem tesis edildiği, yerli malı belgesi başvurusunda, mezkûr otobüslerin yerli katkı hesaplama cetvelinin, kullanılan malzeme listesinin, faturaların ve gerekli eklerin Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’na sunulduğu, belgenin mevzuata uygun olarak kabul edilen ürün tanımı ile verildiği, başvuru esnasında sunulan bilgi ve belgeler incelenmeden, yalnızca şekli bir inceleme ile belgenin etkisiz hâle getirilmesinin kendileri açısından çok ağır sonuçlar doğurduğu, davalı tarafından öncelikle yerli malı belgesi için eksikliklerin tamamlatılması gerektiği, davalının yerli malı belgesi yokmuş gibi tekliflerini değerlendirme yoluna gittiği, en önemli ve öncelikli ihale hukuku ilkesi olan rekabeti engellediği, davalının, ürünlerin yeri malı niteliğinde olup olmadığının tespitini geri planda bırakarak, yerli malına tanınan rekabet gücünü ortadan kaldırdığı ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, Kamu İhale Kanunu kapsamında yapılan ihalelere ilişkin itirazen şikayet başvurularında, iddia konusu çerçevesinde isteklilerin sunduğu yerli malı belgelerinin ilgili mevzuata uygun olup olmadığının incelenerek karara bağlanmak zorunda olduğu, dava konusu kararın, konu hakkında uzman kurum niteliğinde olan Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nın görüşleri doğrultusunda verildiği, yerli malı belgesinin alınan görüş doğrultusunda ilgili mevzuatına uygun olmadığı anlaşıldığından davacının fiyat avantajından yararlanamayacağının açık olduğu, emsal gösterilen mahkeme kararlarının, her ihalenin kendine özgü somut koşulları çerçevesinde değerlendirilmesi zorunlu olduğundan, işbu davaya emsal olabilecek nitelikte olmadığı, teklif ekinde sunulması istenilen bilgi ve belgelerin isteklilerce sunulmaması ya da istenilen şekilde sunulmaması hâlinde, bunların "bilgi eksikliği" adı altında idarelerce tamamlatılamayacağı, teklif zarfı içerisinde sunulması istenilen belgelerden olan yerli malı belgesinin sonradan düzeltilerek sunulmasının ilgili mevzuat karşısında olanaklı olmadığı, teklif dosyasının hazırlanmasında ve sunulmasında sorumluluğun isteklilere ait olduğu, aksi yaklaşımın rekabetin sağlanması ilkesi ile eşit muamele ve idarenin güvenilirlik ilkelerine zarar vereceği, Avrupa Birliği kamu alımları direktifleri ve Adalet Divanı kararlarının da, yalnızca teklifin esasını değiştirmeyecek nitelikteki şeklî eksikliklere açıklama getirilebileceğine ya da bunların sonradan tamamlattırılabileceğine işaret ettiği belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmuştur.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ ... 'UN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin kabulü gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi'nce, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra, dosya tekemmül ettiğinden yürütmenin durdurulması istemi hakkında ayrıca bir karar verilmeksizin gereği görüşüldü:

İNCELEME VE GEREKÇE:
ESAS YÖNÜNDEN:
MADDİ OLAY :
Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanlığı Ulaşım Dairesi Başkanlığı Otobüs İşletmeleri Şube Müdürlüğü tarafından 15/10/2020 tarihinde açık ihale usulü ile "Otobüs Alımı" ihalesi gerçekleştirilmiştir.
EKAP üzerinden 9 adet ihale dokümanı indirilmiş, kısmi teklife açık ve 3 kısımdan oluşan söz konusu ihalenin 1. kısmında 5 istekli tarafından teklif verilmiştir. Yaklaşık maliyetin 263.369.861,40-TL olarak belirlendiği ihalenin 1. kısmı 198.943.800,00-TL bedelle en avantajlı teklif sahibi olan davacı şirket üzerinde bırakılmıştır.
Ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi 212.701.000,00-TL teklif ile ... Otomotiv San. ve Tic. A.Ş. olarak belirlenmiş, anılan şirket tarafından yapılan şikâyet başvurusunun idarece reddi üzerine Kamu İhale Kurumu'na yapılan itirazen şikâyet başvurusu neticesinde, Kurul'un 13/01/2021 tarih ve 2021/UM.II-97 sayılı kararıyla; davacı tarafından sunulan yerli malı belgesinin yerli malı teklif eden istekli lehine uygulanacak fiyat avantajında değerlendirmeye alınmaması ve bu aşamadan sonraki ihale işlemlerinin mevzuata uygun olarak yeniden gerçekleştirilmesi yönünde düzeltici işlem belirlenmesi üzerine, anılan kararın iptali istemiyle bakılan dava açılmıştır.

İLGİLİ MEVZUAT:
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun "Yerli istekliler ile ilgili düzenlemeler" başlıklı 63. maddesinde, "İhalelere sadece yerli isteklilerin katılması ile yerli istekliler ve yerli malı teklif eden istekliler lehine fiyat avantajı tanınmasına ilişkin olarak aşağıdaki düzenlemeler esas alınır:
... c) Mal alımı ihalelerinde yerli malı teklif eden istekliler lehine, %15 oranına kadar fiyat avantajı sağlanabilir. Ancak Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından ilgili kurum ve kuruluşların görüşleri alınarak orta ve yüksek teknolojili sanayi ürünleri arasından belirlenen ve Kurum tarafından ilan edilen listede yer alan malların ihalelerinde, yerli malı teklif eden istekliler lehine %15 oranında fiyat avantajı sağlanması mecburidir. Yerli yazılım ürünü teklif eden istekliler lehine de %15 oranında fiyat avantajı sağlanması mecburidir.... e) Yerli malı belirlenmesine ilişkin usul ve esaslar Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından ilgili kurum ve kuruluşların görüşleri alınarak belirlenir. İsteklilerce teklif edilen malın yerli malı olduğu, bu usul ve esaslara uygun olarak düzenlenen yerli malı belgesi ile belgelendirilir...." kuralları bulunmaktadır.
04/03/2009 tarih ve 27159 (Mükerrer) sayılı Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği'nin "Yerli malını teklif edenler lehine fiyat avantajı uygulanması" başlıklı 61. maddesinde, "(1) Yaklaşık maliyeti eşik değerin altında kalan mal alımı ihalelerine sadece yerli isteklilerin katılabileceğine ilişkin düzenleme yapılabilir. Ayrıca sadece yerli isteklilerin katılımına açık ihalelerde, yerli malı teklif eden yerli istekliler lehine % 15 oranına kadar fiyat avantajı sağlanabilir. (2) Mal alımı ihalelerinde yaklaşık maliyetine bakılmaksızın, tüm isteklilerin katılabileceğine ilişkin düzenleme yapılabilir ve bu ihalelerde yerli malı teklif eden istekliler lehine % 15 oranına kadar fiyat avantajı sağlanabilir. (3) İhale veya ön yeterlik ilanı ve idari şartnamede, yerli malı teklif edenler lehine tanınan fiyat avantajı oranı belirtilir. (4) Yerli malı teklif eden istekliler lehine fiyat avantajı tanınan ve birden fazla mal kaleminden oluşan ihalelerin, kısmi teklife açık olarak gerçekleştirilmesi ve fiyat avantajı tanınan her bir kısmın tek bir mal kaleminden oluşması zorunludur. Ancak, birbirini tamamlayan veya teknik zorunluluklar nedeniyle birlikte alınması gereken mal kalemlerine bir kısımda yer verilebilir. Kısmi teklife açık ihalelerde, kısımların birinde, birkaçında veya tamamında yerli malı teklif eden istekliler lehine aynı veya farklı oranlarda fiyat avantajı sağlanabilir. Yerli malı teklif eden istekliler lehine fiyat avantajı, yerli malı teklif etmeyen diğer isteklilerin söz konusu mal kalemi için teklif ettikleri bedele, kendi teklif bedelleri üzerinden ihale dokümanında belirlenen fiyat avantajı oranı esas alınarak hesaplanan tutarın eklenmesi suretiyle bulunur.... .(7) Teklif edilen malın yerli malı olduğu Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından belirlenen usul ve esaslara uygun olarak düzenlenen yerli malı belgesi ile belgelendirilir." kuralları yer almıştır.
Yerli Malı Tebliği'nin "Yerli Malı Belgesi" başlıklı 6. maddesinde, "(1) Yerli malı belgesi, üreticinin kayıtlı olduğu TOBB veya TESK’e bağlı oda/borsa tarafından düzenlenir. (2) Yerli malı belgesi için standart form kullanılır. Yerli malı belgesi standart formunda en az aşağıdaki bilgiler bulunur: a) Belgenin veriliş ve geçerlilik tarihi, numarası b) Üreticinin unvanı, iletişim bilgileri (işyeri adresi, telefon, faks numaraları, e-posta adresi) c) Üreticinin Vergi Kimlik Numarası, TC Kimlik Numarası, Merkezi Sicil Kayıt Sistemi Numarası ç) Sanayi Sicil Numarası, Ticaret Sicil Numarası/Esnaf Sicil Numarası ve oda/borsa Sicil Numarası d) Kapasite raporu tarihi, numarası ve geçerlilik tarihi e) Ürün adı, ürünün özelliğine göre varsa marka adı, modeli, seri numarası, cinsi, Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu Numarası j) 4'üncü maddenin ikinci fıkrasında sayılan belgelere ilişkin tarih, sayı ve geçerlilik tarihi bilgileri g) Yerli katkı oranı ğ) Ürünün teknoloji düzeyi (düşük/orta-düşük/orta-yüksek/yüksek) h)Müstahsil makbuzu veya faturanın seri numarası/örneği ve maden ruhsatının adı, tarihi, cinsi, grubu ve numarası i) Belgeyi düzenleyen oda/borsanın adı ve mührü, imzalayanın adı ve soyadı i) Belgelendirme kriterlerine ilişkin diğer bilgi ve belgeler. (3) Yerli malı belgesi standart formu ile taahhütname TOBB ve TESK tarafından Bakanlığın uygun görüşü alınarak belirlenir. (4) Yerli malı belgesinin geçerlilik süresi düzenlenme tarihinden itibaren bir yıldır. (5) Yerli malı belgelerine ilişkin bilgiler, TOBB ve TESK tarafından hazırlanan ve web üzerinden erişim sağlanabilen bir veri tabanında tutulur. (6) Yerli malı belgelerine ilişkin bilgiler TOBB ve TESK tarafından altı ayda bir Bakanlığa sunulur."; aynı Tebliğ'in "Belgelendirme" başlıklı 7. maddesinde, "(1) Bu Tebliğe uygun olarak yapılacak belgelendirme işlemlerine ilişkin uygulama esasları. TOBB ve TESK tarafından Bakanlığın görüşü alınarak belirlenir. Yerli katkı oranının hesaplanmasında hangi belgelerin dikkate alınacağı bu uygulama esaslarında belirtilir.... (4) Yerli malı belgesi talep edilen ürünün 4'üncü maddede sayılan yerli malı koşullarını taşıyıp taşımadığı konusunda tereddüt olması halinde ilgili oda/borsa tarafından görevlendirilen eksper marifetiyle tespit yapılır. (5) Her ürün için ayrı ayrı belge verilebileceği gibi birden fazla ürün için tek yerli malı belgesi düzenlenebilir. Bu durumda her bir ürün ile ilgili bilgiler yerli malı belgesinde yer alır. (6) İlgili oda/borsa tarafından, yerli malı belgesinin düzenlenmesinden sonra kriterlerin korunup korunmadığına yönelik üretici bazında ara kontrol yapılabilir. Yerli malına ilişkin kriterlerin korunmadığı tespit edilirse yerli malı belgesi iptal edilir...." açıklaması yer almıştır.
Dava konusu ihaleye ilişkin İdari Şartname'nin "İhale konusu işe ilişkin bilgiler" başlıklı 2. maddesinde, "2.1. ihale konusu işin/alımın; A) Adı: Otobüs Alımı B) Türü: Mal alımı C) İlgili Uygulama Yönetmeliği: Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği Ç) Yatırım proje no'su (yapım işlerinde): Bu madde boş bırakılmıştır. D) Kodu: E) Miktarı:109 Adet Otobüs Alımı Ayrıntılı bilgi idari şartnamenin ekinde yer almaktadır. F) İşin yapılacağı/teslim edileceği yer: Kocaeli" düzenlemesi, "İhaleye katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlik kriterleri" başlıklı 7.1.(g) maddesinde, "Yerli malı teklif edenler lehine fiyat avantajı tanınması durumunda, bu avantajdan yararlanmak isteyenlerce sunulacak yerli malı belgesi" ihaleye katılım için gerekli belgeler arasında sayılmış; "Fiyat avantajı uygulanması" başlıklı 35. maddesinde "35.3... i. Yerli malı teklif eden isteklilere ihalenin tamamında % 15 (yüzde on beş) oranında fiyat avantajı uygulanacaktır. Yerli malt teklif eden isteklilerin fiyat avantajından yararlanabilmesi için teklif edilen mala/mallara ilişkin yerli malı belgesine/belgelerine ilişkin belgelerin yeterlik bilgileri tablosunda beyan edilmesi zorunludur. Yerli malı teklif eden istekliler lehine fiyat avantajı. Mal Alımı ihaleleri Uygulama Yönetmeliğinin 61 inci maddesi esas alınarak hesaplanacaktır." düzenlemesi yer almaktadır.
HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
Aktarılan kurallardan, mal alımı ihalelerinde yaklaşık maliyetine bakılmaksızın, tüm isteklilerin katılabileceğine ilişkin düzenleme yapılabileceği ve bu ihalelerde yerli malı teklif eden istekliler lehine % 15 oranına kadar fiyat avantajı sağlanabileceği, ihale veya ön yeterlik ilanı ve idari şartnamede, yerli malı teklif edenler lehine tanınan fiyat avantajı oranının belirtileceği, yerli malı teklif eden isteklilerin fiyat avantajından yararlanabilmesi için teklif ettiği o ürüne ilişkin yerli malı belgesini sunmasının zorunlu olduğu, yerli malı belgesinin, üreticinin kayıtlı olduğu TOBB veya TESK’e bağlı oda/borsa tarafından düzenlendiği anlaşılmaktadır.
Dairemizin 22/09/2021 tarihli ara kararıyla, davacı şirket tarafından teklif dosyası kapsamında sunulan ... tarih ve ... numaralı Yerli Malı Belgesi'ne ilişkin olarak, belgeyi düzenleyen Bursa Ticaret ve Sanayi Odası'ndan, mezkûr belgenin dava konusu ihalenin itirazen şikâyete konu kısmının (A Grubu (Sıkıştırılmış Doğalgaz (CNG) Yakıt Sistemine Sahip Alçak Tabanlı)), "CNG Yakıtlı Solo Tip Otobüs (en az 12 mt.)" ve "CNG Yakıtlı Körüklü Tip Otobüs (en az 18 mt.)" kalemlerini kapsayıcı nitelikte olup olmadığı, teknik özellikleri bağlamında bu iki ayrı ürün kalemi için birden kullanılmasının mümkün olup olmadığı ve mezkûr belgede yer alan ürün adı ve ürün kodunun tam olarak ne anlama geldiği sorulmuştur. 08/11/2021 tarihinde Danıştay kaydına giren ve Bursa Ticaret ve Sanayi Odası'nın ara karar cevabını içeren ... tarih ve ... sayılı yazısı ile eklerinin incelenmesinden, davacı firmanın yerli malına konu sanayi ürününün Sanayi Sicil Belgesi ve Kapasite Raporu ile uyumlu olarak "Otobüs (CNG)" ürünü için başvuru yapması sebebiyle talebi doğrultusunda düzenlendiği, söz konusu belgede yer alan Otobüs (CNG) ürün adı ve ... Prodcom kodunun başvuru tarihindeki aktif Kapasite Raporundaki bilgiler doğrultusunda sistem üzerinden otomatik olarak gelen ekrandan seçilerek yerli malı belgesine aktarıldığı, ürün kodunun tanımının "Motorlu kara taşıtları, yolcu kapasitesi >= 10 kişi" olarak prodcom kodlama sisteminde yer aldığı, davacının kayıtlı olduğu odaya mevzuatta aranılan evraklar ile yaptığı başvuru üzerine "Otobüs (CNG)" ürünü için yerli malı belgesi düzenlendiği, ürünün yerli katkı oranının %53,10 olduğu, ihale dosyası kapsamında sunulan belgenin usulüne uygun olarak düzenlendiği anlaşılmıştır. Ayrıca davacının yerli malı belgesinde yer alan Otobüs (CNG) ibaresinin kapsamı ile ilgili talep ettiği açıklamaya Bursa Ticaret ve Sanayi Odası'nın ... tarih ve ... sayılı yazısı ile verilen cevapta, davacının azami 13,5 metre ilâ 18,75 metre arasında değişen çeşitli otobüsleri üretim hacmine sahip olduğu, yerli malı belgesinin motorlu kara taşıtlarına yönelik olduğu ve otobüsleri de kapsadığı belirtilmiştir.
Bu itibarla, davacının kayıtlı olduğu odaya mevzuatta aranılan evraklar ile yaptığı başvuru üzerine, mevzuat uyarınca yetkilendirilmiş Bursa Ticaret ve Sanayi Odası tarafından "Otobüs (CNG)" ürünü için mezkûr yerli malı belgesinin düzenlendiği, usulüne uygun olarak düzenlendiği anlaşılan yerli malı belgesinin geçersizliğine ilişkin herhangi bir iddianın veya tespitin bulunmadığı, ihale mevzuatı ve uyuşmazlık konusu ihale dokümanı uyarınca ilgili kısım için sunulan yerli malı belgesinin teklif dosyası kapsamında sunulduğu, belgeyi düzenleyen idarenin yazılı olarak yaptığı açıklamalardan, mezkûr yerli malı belgesinin ihalenin uyuşmazlık konusu kısmındaki davacının teklifine konu ürünleri kapsadığı anlaşıldığından, anılan belge nedeniyle davacı şirketin yerli malı teklif eden isteklilere tanınan fiyat avantajından yararlandırılması gerektiği sonucuna ulaşıldığından, dava konusu işlemde hukuka uygunluk, davanın reddi yönündeki İdare Mahkemesi kararında hukuki isabet bulunmamaktadır.

KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin kabulüne;
2. 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesi uyarınca ... İdare Mahkemesi'nin ... tarih ve E:..., K:... sayılı kararının BOZULMASINA,
3. DAVA KONUSU İŞLEMİN İPTALİNE,
4. Ayrıntısı aşağıda gösterilen ilk derece ve temyiz yargılama giderleri toplamı ...-TL ile Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca ....-TL vekâlet ücretinin davalı idareden alınarak davacıya verilmesine,
5. Posta giderleri avansından artan tutar ile istemi hâlinde temyiz aşamasında kullanılmayan ...-TL yürütmeyi durdurma harcının davacıya iadesine,
6. Dosyanın anılan Mahkeme'ye gönderilmesine,
7. 2577 sayılı Kanun'un 20/A maddesinin ikinci fıkrasının (i) bendi uyarınca kesin olarak (karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere), 18/11/2021 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.



Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.

Son Eklenen İçtihatlar   AYM Kararları   Danıştay Kararları   Uyuşmazlık M. Kararları   Ceza Genel Kurulu Kararları   1. Ceza Dairesi Kararları   2. Ceza Dairesi Kararları   3. Ceza Dairesi Kararları   4. Ceza Dairesi Kararları   5. Ceza Dairesi Kararları   6. Ceza Dairesi Kararları   7. Ceza Dairesi Kararları   8. Ceza Dairesi Kararları   9. Ceza Dairesi Kararları   10. Ceza Dairesi Kararları   11. Ceza Dairesi Kararları   12. Ceza Dairesi Kararları   13. Ceza Dairesi Kararları   14. Ceza Dairesi Kararları   15. Ceza Dairesi Kararları   16. Ceza Dairesi Kararları   17. Ceza Dairesi Kararları   18. Ceza Dairesi Kararları   19. Ceza Dairesi Kararları   20. Ceza Dairesi Kararları   21. Ceza Dairesi Kararları   22. Ceza Dairesi Kararları   23. Ceza Dairesi Kararları   Hukuk Genel Kurulu Kararları   1. Hukuk Dairesi Kararları   2. Hukuk Dairesi Kararları   3. Hukuk Dairesi Kararları   4. Hukuk Dairesi Kararları   5. Hukuk Dairesi Kararları   6. Hukuk Dairesi Kararları   7. Hukuk Dairesi Kararları   8. Hukuk Dairesi Kararları   9. Hukuk Dairesi Kararları   10. Hukuk Dairesi Kararları   11. Hukuk Dairesi Kararları   12. Hukuk Dairesi Kararları   13. Hukuk Dairesi Kararları   14. Hukuk Dairesi Kararları   15. Hukuk Dairesi Kararları   16. Hukuk Dairesi Kararları   17. Hukuk Dairesi Kararları   18. Hukuk Dairesi Kararları   19. Hukuk Dairesi Kararları   20. Hukuk Dairesi Kararları   21. Hukuk Dairesi Kararları   22. Hukuk Dairesi Kararları   23. Hukuk Dairesi Kararları   BAM Hukuk M. Kararları   Yerel Mah. Kararları  


Avukat Web Sitesi