
Esas No: 2018/8658
Karar No: 2021/1438
Karar Tarihi: 18.03.2021
Danıştay 12. Daire 2018/8658 Esas 2021/1438 Karar Sayılı İlamı
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONİKİNCİ DAİRE
Esas No : 2018/8658
Karar No : 2021/1438
DAVACI : ...
VEKİLİ : Av. ...
DAVALI : ...Bakanlığı
VEKİLİ : Hukuk Müşaviri ...
DAVANIN KONUSU : Davacının, sözleşmeli öğretmenliğe geçiş için yaptığı 26/09/2018 tarihli başvurunun reddine ilişkin işlemin ve bu işleme dayanak gösterilen Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan "Bakanlığımıza Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Ek Ders Ücreti Karşılığında Görev Yapanların Sözleşmeli Öğretmenlik İçin 2018 Eylül Ayı Başvuru ve Atama Duyurusu'nun 1. Başvuru Şartları başlıklı 1.3. maddesi ile 3. Başvuruda İstenecek Belgeler başlıklı 3.6. maddesinin iptali istenilmiştir.
DAVACININ İDDİALARI : 30/05/2011 tarihinde okul öncesi öğretmenliği bölümünden mezun olduğu, 15/05/2018 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı’nca sözleşmeli öğretmen alımı duyurusu ve alımı yapıldığı, 18/09/2018 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığınca boş kalan 2.858 adet kontenjan için tekrar duyuru yapılması üzerine, 26/09/2018 tarihinde gerekli evrakla başvuruda bulunduğu; ancak, aynı gün “540 gün sigorta primi ödenmiş çalışma süresinin eksik olduğu için başvurusunun reddedildiği; başvuru koşullarında, “son başvuru tarihinin son günü itibarıyla bu görevlerinden dolayı en az 540 gün sigorta pirimi ödenmiş olması” şartının, en son duyuruda belirtilen, son başvuru tarihi olan 26/09/2018 tarihinin esas alınması gerektiği; oysa, idarece ilk duyuruda belirtilen son başvuru tarihi olan 13/06/2018 tarihinin esas alındığı, ancak 24/09/2018 itibarıyla 540 gün sigorta prim ödeme şartını sağladığı; anılan sınırlayıcı şartın Kanun’a ve dolayısıyla hukuka aykırı olduğu ileri sürülerek iptali istenilmiştir.
DAVALININ SAVUNMASI : 15/05/2018 tarihinde sözleşmeli öğretmen alımı duyurusu ve alımı yapıldığı, 18/09/2018 tarihinde boş kalan 2.858 adet kontenjan için aynı şartlarda, söz konusu atamanın devamı olarak tekrar duyuru ve atamanın yapıldığı; 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'nin Geçici 15. maddesinde, "2017/2018 eğitim-öğretim yılında ek ders ücreti karşılığında görev yapmış olanlar" ibaresi yer aldığından, 2018/2019 eğitim-öğretim yılındaki sürelerin 540 sigorta prim ödeme gününe dahil edilmesi isteğinin reddine ilişkin işlemin Kanun'a aykırı olmadığı, dava konusu işlemlerin hukuka uygun olduğu savunulmuştur.
DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ : ...
DÜŞÜNCESİ : Dava konusu atama duyurusunun dava konusu maddelerinde, 27/03/2018 tarih ve 30373 ikinci mükerrer sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 7103 sayılı Kanun 92. maddesiyle 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'ye eklenen Geçici 15. maddesinde geçen kurala yer verildiği görülmekle, düzenlemenin üst hukuk normuna uygun olduğu; davacının, 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında ek ders ücreti karşılığındaki görevlerinden dolayı en az 540 gün sigorta primi ödeme şartını taşımadığı anlaşılmakla, bireysel işlemin dayanağı olan atama duyurusuna ve hukuka uygun olduğu gerekçesiyle davanın reddi gerektiği düşünülmektedir.
DANIŞTAY SAVCISI : ...
DÜŞÜNCESİ : Dava, davacı tarafından, sözleşmeli öğretmenliğe geçiş için yapılan 26/09/2018 tarihli başvurunun reddine ilişkin işlemin ve bu işleme dayanak gösterilen Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan "Bakanlığımıza Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Ek Ders Ücreti Karşılığında Görev Yapanların Sözleşmeli Öğretmenlik İçin 2018 Eylül Ayı Başvuru ve Atama Duyurusu'nun 1. Başvuru Şartları başlıklı 1.3. maddesi ile 3. Başvuruda İstenecek Belgeler başlıklı 3.6. maddesinin iptali istemiyle açılmıştır.
Bakanlığımıza Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Ek Ders Ücreti Karşılığında Görev Yapanların Sözleşmeli Öğretmenlik İçin 2018 Eylül Ayı Başvuru ve Atama Duyurusunda, "Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarında 1/12/2006 tarihli ve 2006/11350 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Kararın 9 uncu maddesi kapsamında ek ders ücreti karşılığında (uzman ve usta öğreticiler dâhil) görev yapanlardan 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin geçici 15 inci maddesine göre 5.000 sözleşmeli öğretmen pozisyonuna yapılan atamalardan boş kalan 2.858 kontenjana Ek 1’de belirtilen alanlarda başvuru ve atamaya ilişkin iş ve işlemler aşağıda belirtilen açıklama çerçevesinde yürütülecektir.", "1. Başvuru Şartları" başlıklı kısmında, "1.1. Bakanlığımıza ... olmak, 1.2. Herhangi ... olmak, 1.3. Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarında ek ders ücreti karşılığında (uzman ve usta öğretici dahil) Sigorta primi ödenmiş çalışma süresi, 13/06/2018 tarihi itibarıyla bu görevlerinden dolayı en az 540 gün sigorta primi ödenmiş olmak, (540 günün hesabında yalnızca resmi eğitim kurumlarında ek ders ücreti karşılığında çalışılan sürelerin toplamı esas alınacak, bunun dışındaki hiçbir durum dikkate alınmayacaktır.), 1.4. 657 sayılı ... taşımak, 1.5. Türk vatandaşı olmak (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti vatandaşları için Türk vatandaşı olma şartı aranmayacaktır.), 1.6. Mezun ... olmak, 1.7. Öğretmenliğe ... olmak, 1.8. Yurt dışındaki ... olmak, 1.9. 2017 veya 2018 yılında yapılan ... olmak, 1.10. Devlet ... olmak, 1.11. 657 sayılı Kanunun ... olmak.", "3. Başvuruda İstenecek Belgeler" başlıklı kısmında da, "3.1. Lisans diploması ... diploma belgesi, 3.2. Orta Öğretim ... onaylı örneği, 3.3. Yurt dışındaki ... denklik belgesi, 3.4. Talim ve Terbiye Kurulu ... aslı veya onaylı örneği (Bu belge pedagojik formasyon belgesi yerine kullanılamaz.), 3.5. Bakanlığımıza bağlı ... görev yaptığını gösterir belge, 3.6. Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarında ek ders ücreti karşılığında (uzman ve usta öğretici dâhil) görev yaptığına ilişkin 13/06/2018 tarihi itibarıyla en az 540 gün sigorta primi ödenmiş olduğunu gösterir belge, 3.7. Herhangi bir sosyal ... alınacak belge. 3.8. Adaylardan ... beyan alınacaktır."
Bu durumda, uyuşmazlık konusu 15/05/2018 tarihli duyuruda belirtilen sözleşmeli öğretmenliğe geçişte aranan 540 günlük sigorta süresi dolmadığından, 13/06/2018 tarihi itibarıyla en az 540 gün sigorta priminin ödenmiş olduğunu gösterir belgenin sunulamaması nedeniyle ilan edilen kontenjanın dolmaması sonucu aynı duyurunun devamı niteliğindeki 18/09/2018 tarihinde yapılan duyuru üzerine davacı tarafından, sözleşmeli öğretmenliğe geçiş için yapılan 26/09/2018 tarihi itibariyle 540 günlük sigorta süresini doldurduğundan bahisle yapılan başvurunun, davalı idarece, ilk duyuru tarihinde belirtilen 13/06/2018 tarihi itibarıyla en az 540 günlük sigorta süresinin doldurulmadığı gibi 18/09/2018 tarihinde yapılan duyurunun, ilk duyurudan bağımsız yeni bir duyuru olduğunun da kabulüne imkan bulunmaması nedeniyle reddinde hukuka aykırılık bulunmadığından, dava konusu Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan Bakanlığımıza Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Ek Ders Ücreti Karşılığında Görev Yapanların Sözleşmeli Öğretmenlik İçin 2018 Eylül Ayı Başvuru ve Atama Duyurusu'nun 1. Başvuru Şartları başlıklı 1.3. maddesi ile 3. Başvuruda İstenecek Belgeler başlıklı 3.6. maddesinin, 1/12/2006 tarihli ve 2006/11350 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Kararın 9. maddesi ve 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Geçici 15. maddesine hükmüne aykırılık teşkil etmediği, dolayısıyla üst hukuk normuna uygun olduğu anlaşıldığından, iptali istenilen Duyuruda belirtilen 1. Başvuru Şartları başlıklı 1.3. maddesi ile 3. Başvuruda İstenecek Belgeler başlıklı 3.6. maddesinde hukuka, kamu yararı ve hizmet gereklerine aykırılık görülmemiştir.
Açıklanan nedenlerle, davanın reddi gerektiği düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onikinci Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:
MADDİ OLAY VE HUKUKİ SÜREÇ :
Davacının, 30/05/2011 tarihinde okul öncesi öğretmenliği bölümü mezunu olduğu, 15/05/2018 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı’nca sözleşmeli öğretmen alımı duyurusu ve alımı yapıldığı, 18/09/2018 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığınca boş kalan 2.858 adet kontenjan için tekrar duyuru yapılması üzerine, 26/09/2018 tarihinde gerekli evrakla başvuruda bulunduğu; ancak, aynı gün “540 gün sigorta primi ödenmiş çalışma süresinin eksik olduğundan bahisle başvurusunun reddedilmesi üzerine, sözleşmeli öğretmenliğe geçiş için yapılan başvurunun reddine ilişkin işlemin ve bu işleme dayanak gösterilen Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan "Bakanlığımıza Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Ek Ders Ücreti Karşılığında Görev Yapanların Sözleşmeli Öğretmenlik İçin 2018 Eylül Ayı Başvuru ve Atama Duyurusu'nun 1. Başvuru Şartları başlıklı 1.3. maddesi ile 3. Başvuruda İstenecek Belgeler başlıklı 3.6. maddesinin iptali istemiyle bakılan dava açılmıştır.
İNCELEME VE GEREKÇE :
İLGİLİ MEVZUAT :
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4/B maddesinde; Millî Eğitim Bakanlığında norm kadro sonucu ortaya çıkan öğretmen ihtiyacının kadrolu öğretmen istihdamıyla kapatılamaması hallerinde öğretmenlerin sözleşme ile istihdam edilebilecekleri kurala bağlanmıştır.
652 sayılı Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname'ye 668 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile eklenen ve 6755 sayılı Kanun'un 4. maddesiyle değiştirilerek kabul edilen Ek 4. maddenin birinci fıkrasında; "Öncelikle kalkınmada birinci derecede öncelikli yörelerde olmak üzere Bakanlığın boş öğretmen norm kadrosu bulunan örgün ve yaygın eğitim kurumlarında 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4 üncü maddesinin (B) fıkrası kapsamında sözleşmeli öğretmen istihdam edilebilir." hükmüne, ikinci fıkrasında; "Sözleşmeli öğretmenler, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48 inci maddesinde öngörülen genel şartlar ile öğretmen kadrosuna atanabilmek için aranan özel şartları taşıyanlardan Kamu Personel Seçme Sınavı puan sırasına konulmak kaydıyla alım yapılacak her bir pozisyonun üç katına kadar aday arasından Bakanlık tarafından yapılacak sözlü sınav başarı sırasına göre atanır. Sözleşmeli öğretmenliğe yapılan atama, sözleşmenin imzalanmasıyla geçerlilik kazanır. Sözleşme, imzalanmadan herhangi bir hak doğurmaz." hükmüne yer verilmiştir.
27/03/2018 tarih ve 30373 ikinci mükerrer sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 7103 sayılı Kanunun 92. maddesiyle 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'ye eklenen Geçici 15. maddede, "1/12/2006 tarihli ve 2006/11350 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Kararın 9 uncu maddesi kapsamında 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında ek ders ücreti karşılığında görev yapmış olanlar; başvuru tarihinin son günü itibarıyla bu görevlerinden dolayı en az 540 gün sigorta primi ödenmiş olması, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde öngörülen genel şartlar ile öğretmenliğe atanabilmek için aranan özel şartları taşımaları, herhangi bir sosyal güvenlik kurumundan emeklilik, yaşlılık veya malullük aylığı almaya hak kazanmamış olmaları ve Kamu Personel Seçme Sınavında Bakanlıkça belirlenen taban puan ve üzerinde puan almış olmaları kaydıyla, Bakanlıkça belirlenecek usul ve esaslar çerçevesinde bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay içerisinde yapılacak sözlü sınav sonuçlarına göre ek 4 üncü madde uyarınca öğretmen unvanlı vize edilmiş pozisyonlarda sözleşmeli personel olarak istihdam edilebilir. Bakanlıkça belirlenecek alanlarda olmak üzere bu kapsamda istihdam edilebilecek sözleşmeli öğretmen sayısı 5.000’i geçemez." kuralı getirilmiştir.
Anılan kural uyarınca, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından "Bakanlığımıza Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Ek Ders Ücreti Karşılığında Görev Yapanların Sözleşmeli Öğretmenlik İçin 2018 Eylül Ayı Başvuru ve Atama Duyurusu"nda, "Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarında 1/12/2006 tarihli ve 2006/11350 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Kararın 9 uncu maddesi kapsamında ek ders ücreti karşılığında (uzman ve usta öğreticiler dâhil) görev yapanlardan 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin geçici 15 inci maddesine göre 5.000 sözleşmeli öğretmen pozisyonuna yapılan atamalardan boş kalan 2.858 kontenjana Ek 1’de belirtilen alanlarda başvuru ve atamaya ilişkin iş ve işlemler aşağıda belirtilen açıklama çerçevesinde yürütülecektir." denilerek, "Başvuru Şartları" başlıklı 1.3. maddesinde, "Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarında ek ders ücreti karşılığında (uzman ve usta öğretici dahil) Sigorta primi ödenmiş çalışma süresi, 13/06/2018 tarihi itibarıyla bu görevlerinden dolayı en az 540 gün sigorta primi ödenmiş olmak, (540 günün hesabında yalnızca resmi eğitim kurumlarında ek ders ücreti karşılığında çalışılan sürelerin toplamı esas alınacak, bunun dışındaki hiçbir durum dikkate alınmayacaktır.)" şartına; "Başvuruda İstenecek Belgeler" başlıklı 3.6. maddesinde ise, "Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarında ek ders ücreti karşılığında (uzman ve usta öğretici dâhil) görev yaptığına ilişkin 13/06/2018 tarihi itibarıyla en az 540 gün sigorta primi ödenmiş olduğunu gösterir belge" düzenlemesine yer verilmiştir.
HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
Dava, Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Ek Ders Ücreti Karşılığında Görev Yapanların Sözleşmeli Öğretmenlik İçin 2018 Eylül Ayı Başvuru ve Atama Duyurusu'nun 1.3. ve 3.6. maddelerinin iptali istemi yönünden incelendiğinde;
Dava konusu atama duyurusunun 1.3. maddesindeki düzenlemenin, 27/03/2018 tarih ve 30373 ikinci mükerrer sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 7103 sayılı Kanunun 92. maddesiyle 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'ye eklenen Geçici 15. madde hükmü ile getirilen koşulun tekrarından ibaret olduğu; 3.6. maddesindeki düzenlemenin ise, anılan Kanun ile öngörülen koşulun sağlanıp sağlanmadığını gösterir belgenin istenilmesine ilişkin olduğu anlaşılmakla, dava konusu düzenlemenin hukuka ve üst hukuk normuna uygun olduğu sonucuna varılmıştır.
Dava, bireysel işlem yönünden incelendiğinde;
Davalı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından, 15/05/2018 tarihinde sözleşmeli öğretmen alımı duyurusunda sigorta primi ödenmiş çalışma süresinin 13/06/2018 tarihi itibarıyla bu görevlerinden dolayı en az 540 gün sigorta primi ödenmiş olmak şartıyla alım yapıldığı; 18/09/2018 tarihinde ise, boş kalan 2.858 adet kontenjan için tekrar duyuru yapıldığı ve bunun üzerine davacının, 26/09/2018 tarihinde gerekli evrakla başvuruda bulunduğu; ancak, 13/06/2018 tarihi itibarıyla 540 gün ödenmiş sigorta gün sayısının eksik olması nedeniyle başvurusunun reddedildiği anlaşılmıştır.
Bu durumda, davaya konu edilen işlemin dayanağı düzenlemenin hukuka uygun olduğu anlaşılmakla, davacının başvurusunun reddine ilişkin bireysel işlem yönünden de hukuka aykırılık görülmemiştir.
Öte yandan, 27/03/2018 tarih ve 30373 ikinci mükerrer sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 7103 sayılı Kanun'un 92. maddesiyle 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'ye eklenen Geçici 15. maddede, açıkça 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında ek ders ücreti karşılığında görev yapmış olanların başvuru tarihinin son günü itibarıyla bu görevlerinden dolayı en az 540 gün sigorta primi ödenmiş olması koşulu öngörüldüğünden, davacının 2018/2019 eğitim-öğretim yılına ait ödenmiş sigorta prim gün sayısının dahil edilmesi gerektiğine ilişkin iddiasına itibar edilmemiştir.
KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Dava konusu Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Ek Ders Ücreti Karşılığında Görev Yapanların Sözleşmeli Öğretmenlik İçin 2018 Eylül Ayı Başvuru ve Atama Duyurusu'nun 1.3. ve 3.6. maddesi yönünden DAVANIN REDDİNE,
2. Dava konusu bireysel işlem yönünden DAVANIN REDDİNE,
3. Ayrıntısı aşağıda gösterilen toplam ...-TL yargılama giderinin davacı üzerinde bırakılmasına,
4. Karar tarihinde yürürlükte bulunan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca takdir edilen ...-TL vekâlet ücretinin davacıdan alınarak davalı idareye verilmesine,
5. Posta gideri avansından artan tutarın kararın kesinleşmesinden sonra davacıya iadesine,
6. Bu kararın tebliğ tarihini izleyen 30 gün içerisinde Danıştay İdari Dava Daireleri Kuruluna temyiz yolu açık olmak üzere, 18/03/2021 tarihinde oyçokluğuyla karar verildi.
(X) KARŞI OY :
Dava; davacının, sözleşmeli öğretmenliğe geçiş için yaptığı 26/09/2018 tarihli başvurunun reddine ilişkin işlemin ve bu işleme dayanak gösterilen Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan "Bakanlığımıza Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Ek Ders Ücreti Karşılığında Görev Yapanların Sözleşmeli Öğretmenlik İçin 2018 Eylül Ayı Başvuru ve Atama Duyurusu'nun 1. Başvuru Şartları başlıklı 1.3. maddesi ile 3. Başvuruda İstenecek Belgeler başlıklı 3.6. maddesinin iptali istemiyle açılmıştır.
Dosyanın incelenmesinden; davalı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ilân edilen 15/05/2018 tarihli duyuruda belirtilen sözleşmeli öğretmenliğe geçişte aranan en az 540 günlük sigorta primi ödenmiş olmak koşulunun 13/06/2018 tarihi itibarıyla sağlanamadığı ve dolayısıyla ilân edilen kontenjanın dolmaması nedeniyle yeniden 18/09/2018 tarihinde yapılan duyuru üzerine, davacının sözleşmeli öğretmenliğe geçiş için 26/09/2018 tarihinde başvurduğu ve bu tarih itibarıyla 540 günlük sigorta süresini doldurduğu anlaşılmıştır.
27/03/2018 tarih ve 30373 ikinci mükerrer sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 7103 sayılı Kanun 92. maddesiyle 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'ye eklenen Geçici 15. maddesinin gerekçesinde; ücretli öğretmenlerin sözleşmeli öğretmen olarak istihdam edilmesini öngören düzenlemede yer alan başvuru şartlarından, en az 540 gün sigorta primi ödenmiş olmasına ilişkin hususa açıklık kazandırılması amacıyla redaksiyona tâbi tutularak "bu görevlerinden" ibaresinden önce gelmek üzere "başvuru tarihinin son günü itibarıyla" ibaresinin eklendiği görülmüştür.
Davalı idare tarafından 18/09/2018 tarihinde yapılan duyuru dikkate alındığında, anılan Kanun maddesinin lafzından anlaşılacağı üzere, en az 540 gün sigorta primi ödenmiş olması koşulunun duyuruda belirtilen başvuru tarihinin son günü itibarıyla sağlanması gerektiği açıktır.
Bakılan uyuşmazlığın, anılan Kanun'da geçen "başvuru tarihinin son günü itibarıyla" ibaresinin kullanılmasından kaynaklandığı düşünülse dahi, idarenin bu nedenle yeniden duyuru yapmak suretiyle hizmetine ihtiyaç duyduğu personeli istihdam etmek istediği gerçeği ve kamu görevine alınmada başvuru koşulları arasında getirilen sınırlama dikkate alındığında, sınırlayıcı Kanun hükmünün dar yorumlanmasının, kamu yararı ve hizmet gereklerine de uygun olacağı tartışmasızdır.
Bu duruma göre, davaya konusu edilen bireysel işlem ile bu işlemin dayanağı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan "Bakanlığımıza Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Ek Ders Ücreti Karşılığında Görev Yapanların Sözleşmeli Öğretmenlik İçin 2018 Eylül Ayı Başvuru ve Atama Duyurusu"nun 1. Başvuru Şartları başlıklı 1.3. maddesi ile 3. Başvuruda İstenecek Belgeler başlıklı 3.6. maddesinde, üst norma ve hukuka uygunluk görülmemiştir.
Açıklanan nedenlerle, dava konusu bireysel işlemin ve bu işlemin dayanağı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan "Bakanlığımıza Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Ek Ders Ücreti Karşılığında Görev Yapanların Sözleşmeli Öğretmenlik İçin 2018 Eylül Ayı Başvuru ve Atama Duyurusu"nun 1. Başvuru Şartları başlıklı 1.3. maddesi ile 3. Başvuruda İstenecek Belgeler başlıklı 3.6. maddesinin iptali gerektiği görüşüyle, aksi yöndeki çoğunluk kararına katılmıyorum.
Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.