1. Ceza Dairesi 2018/3226 E. , 2019/1095 K.
"İçtihat Metni"(KANUN YARARINA BOZMA İSTEMİ)
Osmaniye Açık Ceza İnfaz Kurumunda hükümlü olarak bulunan ..."nın cezasının infazı sırasında, koşullu salıverilme tarihine kadar olan cezasının denetimli serbestlik tedbiri uygulanarak infazına ilişkin Osmaniye İnfaz Hâkimliğinin 10/11/2016 tarihli ve 2016/3003 esas, 2016/2931 sayılı kararını müteakip, Osmaniye Denetimli Serbestlik Müdürlüğünün 15/11/2016 tarihli ve 2016/897 NKL sayılı yazısı ile denetimli serbestlik tedbirine uymadığından bahisle koşullu salıverilme tarihine kadar olan cezasının kapalı ceza infaz kurumunda çektirilmesi talebinin kabulüne ve koşullu salıverilme tarihine kadar olan cezasının infazı için kapalı ceza infaz kurumuna gönderilmesine ilişkin Osmaniye İnfaz Hâkimliğinin 22/11/2016 tarihli ve 2016/3084 esas, 2016/3044 sayılı kararı ile ilgili olarak;
Denetimli Serbestlik Hizmetleri Yönetmeliğinin 82. maddesinde yer alan, "(1) Hakkında denetimli serbestlik tedbiri uygulanarak cezanın infazına karar verilen hükümlü ceza infaz kurumundan çıktıktan sonra üç gün içerisinde talebinde belirttiği denetimli serbestlik müdürlüğüne müracaat etmek zorundadır. (2) Müdürlüğe müracaat için gereken üç günlük süre, hükümlünün ceza infaz kurumundan ayrılışını takip eden günden itibaren başlar. Son gün bir tatile rastlarsa, süre tatilin ertesi günü mesai saati bitiminde sona erer... (6) Hükümlü, denetimli serbestlik müdürlüğüne üç gün içerisinde müracaat etmezse beşinci günü mesai bitimine kadar beklenir. Beşinci günden sonra kayıt kapatılarak herhangi bir işlem yapılmadan infaz hâkiminden hükümlünün kapalı ceza infaz kurumuna iadesi istenir. (7) Hükümlünün dördüncü veya beşinci günü müracaat etmesi ve mazeret bildirmesi halinde kayıt kapatılmaz; hükümlünün beyanı, varsa mazereti ve buna ilişkin belge, bilgi veya beyan tutanak altına alınarak, hazırlanan tutanak dosyası ile birlikte karar verilmek üzere infaz hâkimine gönderilir. İnfaz hâkiminin kararına göre işlem yapılır." şeklindeki düzenlemeler nazara alındığında,
Dosya kapsamına göre; Osmaniye İnfaz Hâkimliğinin 10/11/2016 tarihli kararı ile şartla tahliye tarihine kadar olan cezasının denetimli serbestlik tedbiri uygulanarak infazına ve 3 gün içinde denetimli serbestlik müdürlüğüne müracaat etmesine karar verilen hükümlünün, belirtilen 3. günün (13/11/2016) tatile rastlaması nedeniyle ertesi mesai günü olan 14/11/2016 tarihine kadar Osmaniye Denetimli Serbestlik Müdürlüğüne müracaat etmemesi nedeniyle koşullu salıverme tarihine kadar olan cezasının infazı için kapalı ceza infaz kurumuna gönderilmesine karar verilmiş ise de; hükümlü tarafından Osmaniye Denetimli Serbestlik Müdürlüğüne sunduğu 15/11/2016 tarihli dilekçesi ekinde 14/11/2016 ve 15/11/2016 tarihlerinde istirahatli olduğuna dair Osmaniye Cumhuriyet 043 Nolu Aile Hekimliği birimince düzenlenmiş iş göremezlik raporunu ibraz etmiş olması karşısında, yükümlülüğünü yerine getirmemekte geçerli bir mazereti olup olmadığının tespiti için adı geçen kurumdan hükümlünün ibraz ettiği raporun gerçekliği araştırıldıktan sonra sonucuna göre bir karar verilmesi gerektiği gözetilmeden, yazılı şekilde karar verilmesinde isabet görülmediğinden bahisle 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanununun 309. maddesi uyarınca anılan kararın bozulması lüzumu Yüksek Adalet Bakanlığı Ceza İşleri Genel Müdürlüğünün 27/06/2018 gün ve 94660652-105-80-7011-2018-Kyb sayılı yazılı istemlerine müsteniden Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığının tebliğnamesi ile Dairemize ihbar ve dava evrakı gönderilmekle, incelenerek gereği düşünüldü;
TÜRK MİLLETİ ADINA
Kanun yararına bozma talebine dayanılarak Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığınca düzenlenen tebliğnamedeki bozma isteği incelenen dosya kapsamına göre yerinde görüldüğünden, Osmaniye İnfaz Hâkimliğinin 22/11/2016 tarihli ve 2016/3084 esas, 2016/3044 sayılı kararının 5271 sayılı CMK"nin 309. maddesi uyarınca KANUN YARARINA BOZULMASINA, diğer işlemlerin yapılabilmesi için dosyanın Mahkemesine gönderilmek üzere Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığına TEVDİİNE, 25/02/2019 gününde oy birliğiyle karar verildi.